I półrocze 2023/2024
Za nami już rok pracy z różnym sprzętem zakupionym w ramach programu.
Na zajęciach kształtujących kreatywność składaliśmy swoje roboty – tym razem na warsztat poszedł Robot Kontroler Jakości. Okazuje się, że składanie części według określonych instrukcji nie zawsze jest takie proste jak nam się wydaje. Trzeba dobrze dopasować elementy, ustawić w poprawny sposób aby móc je odpowiednio podłączyć, do odpowiednich wejść… dużo tych zmiennych. Ale daliśmy radę! Zobaczcie sami!
Następnie nasze roboty sprawdzały czy potrafimy rozróżnić: Czy urządzenie jest urządzeniem wejścia, wyjścia czy tym i tym!
Sprawdziliśmy oczywiście też, czy nasz program działa jak odpowiemy źle.
W ostatnim czasie coraz bardziej zanurzamy się w świat aplikacji Spike, z wykorzystaniem klocków Lego Prime. Tym razem z pomocą „robota” Sejf realizowaliśmy tematykę bezpieczeństwa! Uczniowie programowali swój Sejf, tworząc skrypt tak, aby go otworzyć i zamknąć. Łączyliśmy zabawę z nauką programowania. To było niesamowicie kreatywne i edukacyjne doświadczenie!
Uczniowie klasy 3 również budują roboty z klocków LEGO Essential, programują je w aplikacji. Tym samym uczą się współpracy w grupie. Rozwijają swoją wyobraźnię, kreatywność i budują pozytywne relacje.
Uczniowie klasy VI na lekcji języka polskiego oraz na zajęciach kształtujących kreatywność utrwalali treść lektury „W pustyni i w puszczy” H. Sienkiewicza. Wykorzystując klocki LEGO Education i robota edukacyjnego Photon, wyznaczyli trasę wędrówki głównych bohaterów - Stasia i Nel przez Afrykę.
Z klocków lego szóstoklasiści zbudowali elementy krajobrazu afrykańskiego. Ustawili modele drzew: palma, baobab oraz zwierząt: lwa i słonia, charakterystycznych dla opisanego w powieści krajobrazu. Skonstruowali również pustynię, oazę, wodospad i wąwóz. Następnie zaprogramowali Photona, aby przejechał wyznaczoną trasę. Uczennice krótkimi wypowiedziami informowały o miejscu, do którego dotarł robot, a on wydawał zaprogramowane do tego miejsca dźwięki.
Uczniowie zaangażowali się w realizację postawionego przed nimi celu. Wykazali się dobrą znajomością treści lektury oraz świetnie zaprezentowali swoje umiejętności programowania. Zadania, które wykonywali, sprawiały uczniom przyjemność.